Diatonična harmonika in otrok
Nepričakovana skrivnost diatonične harmonike je razkrita ...
Številni odzivi staršev otrok, ki sem jih naučil igrati na harmoniko, so me pustili brez besed. Nikoli si nisem mislil, da bi lahko harmonika življenja otrok tako zaznamovala …
Hej,
Starši otrok se od prvega malčkovega koraka sprašujemo kako jih usmeriti, kaj jim nuditi in katere dejavnosti so tiste, ki jih pomagajo vzgojiti v samozavestne in vesele osebe.
Se motim?
Zagotovo ne …
Pa poglejva zakaj je diatonična harmonika nekaj, kar bi bilo, ko govorimo o koristnih hobijih za otroke vredno na tem mestu izpostaviti …
Trend igranja harmonike je izrazito narastel po letu 2000 …
Takrat so pričeli meh raztegovati mladi ter stari in tako je še danes. Harmonika se je resnično zasidrala v srca ljudi, a moram ti priznati nekaj, kar je pri vsem skupaj bistvenega pomena …
Igranje harmonike ni zgolj – igranje harmonike …
Naj pojasnim …
V kolikor se je še pred leti zdelo, da je harmonika le hobi, ki ga starš svojemu otroku nudi zaradi krajšanja dolgčasa se danes ve, da je diatonična harmonika pripomoček, lahko bi celo uporabil izraz »glasbeni terapevt«, ki skrbi za razvoj otroka na številnih področjih – seveda v kolikor je učni proces pravilen.
Ob vsem tem pa najbolj navdušuje dejstvo, da je diatonična harmonika eden izmed enostavnejših glasbil, katerega se lahko otroci naučijo igrati na hiter in zabaven način.
Torej …
Če je glasba tvojemu otroku všeč in ga diatonična harmonika zanima torej ni bojazni, da se ne bi mogel naučiti igrati.
A starši si na tem mestu pogosto postavijo izredno pomembno vprašanje, ki se glasi …
»Kakšne pa so dolgotrajne koristi, ki jih bo harmonika prinesla v otrokovo življenje?«
Pa poglejva …
S starši otrok, ki smo jih v naši šoli diatonične harmonike do danes naučili igrati smo izmenjali mnogo informacij.
Skupne izkušnje so potrdile, da diatonična harmonika pozitivno vpliva na otroke na več področjih.
Ena izmed ugotovitev je bila …
Hitrejši razvoj fine motorike …
Spretno vihtenje prstkov po gumbih diatonične harmonike, pri čemer je natančen pritisk vsakega gumba zelo pomemben, ter vodenje meha, ki ga mali mojstri raztegujejo dan za dnem, vodijo do hitrejšega razvoja otrokove fine motorike.
Dobra fina motorika pa otrokom koristi tudi pri pisanju, risanju in športnih aktivnostih, kar pride še kako prav tudi pri pouku v šoli.
Ampak tu je še več …
Večanje spominske kapacitete …
Številne raziskave so dokazale pozitivne vplive, ki jih ima igranje na glasbilo na razvoj možganov otrok …
Poglej …
Otrok si mora ob vsakem na novo naučenem prijemu v spominu ustvariti sliko, da si ga zapomni. Teh slik je vedno več in bolj in bolj tekoče jih kombinira ter sestavlja v skladbe.
In ja, z učno metodo Rošer (to je naš unikatno zasnovan učni proces) prijeme spoznava po razumljivih korakih, od enostavnejših pa vse do težjih.
Verjetno ti ne rabim posebej razlagati kako koristno s tem zaposli svoje možgane in zgolj zaradi učenja harmonike veča svojo spominsko kapaciteto.
Zaradi večje spominske kapacitete se malčki v šoli učijo hitreje, snov si lažje zapomnijo in vse skupaj se na koncu odraža tudi pri uspehu v šoli…
Ugotovitve staršev pa so presenečale še naprej …
Dvig samozavesti …
Vsaka nova melodija, ki jo otrok zaigra, mu vzbudi občutek zmagovalnosti in uspeha.
Še posebej, ko jo zaigra svojim staršem, starim staršem in drugim najdražjim, kateri ob poslušanju malega nadobudneža kar kipijo od ponosa.
Občutek napredka, pohvale družine in podpora mentorja ga ustvarijo ponosnega ter samozavestnega.
Z igranje glasbila se otrok torej nauči stopiti pred ljudi in nastopiti. Ta kvaliteta mu koristi tudi pri javnih nastopih v šoli in ne nazadnje mu bo koristila čez leta, ko se bo moral predstaviti na razgovoru za službo.
Je pa še ena prav posebna stvar …
Občutek odgovornosti …
Individualno delo z osebnim učiteljem harmonike omogoči, da učenec in učitelj spleteta prijateljski odnos …
Verjetno ni potrebno posebej omenjati, da otrok v mentorju vidi harmonikarskega idola, do katerega začuti občutek odgovornosti.
Svojemu mentorju bo namreč želel dokazati da vadi redno, upošteva vse njegove nasvete in na učne ure prihaja pripravljen.
S tem bo na praktičen način spoznal da odgovornost in disciplina prineseta napredek, uspeh in dobro počutje.
Gre za navade, ki jih otroci potem zlahka prenesejo tudi v druga področja v življenju, ko je za uspeh in doseganje ciljev ključnega pomena, da je človek odgovoren in discipliniran.
Dragi starš …
Verjetno si na tej točki že spoznal, da je lahko harmonika investicija v otrokov razvoj, ki ima vseživljenjsko vrednost …
Poleg tega pa bo pravi »srečko«, saj si bo lahko zaigral kadarkoli mu bo zapelo srce in kot glavna »faca« raztegnil meh na vsaki družinski zabavi 🙂
Seveda pa se zavedam, da ne moreš sedaj kar določiti kaj bo otrok v življenju počel in ga vpisati na pouk harmonike …
Tudi sam sem starš in razumem, da mora zadevo najprej preizkusiti brez pritiskov in se z njo neobvezujoče spoznati.
Zato ti, ponujam edinstveno priložnost, s katero se bosta tvoj malček in harmonika najprej do dobra spoznala.
Tako se bo lažje odločil ali je to nekaj kar je zanj, ali mogoče ne …
Vabim vaju na popolnoma brezplačno in neobvezujočo poskusno učno urico igranja harmonike …
Na tej urici se bomo spoznali, otroku predstavili harmoniko in ga naučili zaigrati prve tone.
Tako se bo z glasbilom do dobra povezal in začutil ali je to nekaj kar je zanj ali pač mogoče ne …
Po izvedeni poskusni urici bomo odločitev glede nadaljevanja učenja harmonike prepustili izključno vama.
Korak s katerim otroku omogočiš nepozabno (a zate brezplačno) izkušnjo …
Malo nižje te čaka gumb, ki te bo vodil do prijavnega obrazca.
Ko prejmem tvoje podatke, te roku treh delovnih dni pokličem, da se dogovoriva za termin, ki bo vama s tvojim malčkom za izvedbo poskusne učne urice odgovarjal.
Enostavno in zabavno 🙂
Si že predstavljaš, kako tvoj otrok samozavestno, z nasmeškom na obrazu vihti prstke po gumbih harmonike?
Klikni na gimb in mu rezervirajo brezplačno poskusno urico pravočasno, dokler so prosta mesta še na voljo.
(če gumb še deluje, je nekaj prostih mest še na voljo)
Klemen Rošer
p.s.
Če te pred oddano prijavo obliva pot in panično iščeš cene harmonik, saj se bojiš koliko bo potrebno zapraviti, če bo igranje harmonike otroku všeč, te naj pomirim.
Nakup lastnega glasbila pri nas ni potreben.
Staršem omogočamo najem harmonik po ugodnih cenah. Če se torej izkaže, da bo tvoj malček želel igrati, velike investicije v družini ne bodo potrebne.
NEKAJ MNENJ O MOJEM DELU
Kaj ljudje menijo o sodelovanju s Klemnom?
Gaja Mlakar
UČENKA
»Moj učitelj v Glasbeni šoli Rošer je zelo zabaven, prijazen, zaupljiv, ga ne bi zamenjala. Pri nas so ure tako zanimive, naučimo se, nato pa se še »hecamo« in smejimo. Osebno grem na vaje zelo rada. Najraje se udeležujem nastopov, najbolj všeč pa so mi nastopi z harmonikarskim orkestrom Glasbene šole Rošer. Vsi nas tako lepo pohvalijo in tako ploskajo, da kar ne moremo nehati igrati.« Branko Borko
UČENEC
"Neizmerno sem hvaležen, da mi omogočajo učenje na diatonični harmoniki. Iz lastnih izkušenj lahko potrdim, da je igranje harmonike prava terapija za zdravje. Mentor mi vedno prisluhne in lepo je, da delajo z vsemi generacijami ljudmi. Sam sem star preko 60 let in jih obiskujem že tretje leto." Danijela Gruden
HARMONIKARKA
»Na posvet s Klemnom sem se prijavila čisto iz radovednosti, ker me je zanimalo mnenje nekoga, za katerega vem, da je marsikdo od njegovih učencev postal uspešen prvak na tekmovanjih harmonikarjev in, ker sem sama zelo samokritična in vem, da pri igranju še lahko še izboljšam. Dobila sem konkretne napotke, všeč mi je bil njegov pristop, ter celoten potek srečanja. Navdušena sem bila nad izjemno razlago, ki je zavzemala celoten opis mojega igranja. Hvaležna sem za novo izkušnjo in hkrati presenečena nad malenkostmi, ki polepšajo način igranja.« Tanita Brečko
UČENKA
"S poučevanjem mentorja Klemna sem zelo zadovoljna. Poudarek je na natančnosti igranja, tehniki, ritmu, prstnemu redu in vse to je osnova dobrega učenja ter igranja.
Prilagodljivi so glede urnika, izbire skladb, glede na zmožnosti in interesov učencev, kar pa se kaže tudi v številu nagrad in uspehov celotnega Glasbenega centra Rošer, saj spadajo med vodilne v Sloveniji. Na učni uri je vedno dodana tudi velika mera potrpežljivosti, razumevanja in podpore! 🙂 Hvala!" Darja in Drago Grebenc
STARŠA
»Z delom mentorja Klemna sva kot starša zelo zadovoljna. V prvi vrsti zato, ker je dober mentor, pedagog in prijatelj. Željam otrok zna prisluhniti, čeprav so včasih te že na meji njihovih zmožnosti (predvsem velja to za Danajo).Otrokom zna svetovati in jih potolažiti. Tudi v primeru padca motivacije ter volje do igranja s pravim pristopom najde rešitev in izhod iz krize. To se kaže tudi v večletnih uspehih učencev Glasbene šole Rošer. Veseli nas tudi, da se lahko z njim o vsaki nejasnosti odkrito pogovorimo in nam je vedno pripravljen prisluhniti in pomagati z raznimi nasveti, ki jih nemalokrat rabimo.« Nino Kous
UČENEC
»Zelo sem vesel, da sem se pred nekaj meseci prijavil na posvetovalni klic s Klemnom. Takoj mi je pokazal kaj vse sem počel narobe in kako je treba vaditi. Na jasen in razumljiv način mi je razložil kaj pomeni pravilno basiranje, mehovna tehnika, tempo, in kup drugih stvari, ki jih dober harmonikaš mora poznati. Po mojem mnenju je sodelovati s Klemnom tako, kot če bi pri nogometu imel možnost sodelovati z Messijem ali Ronaldom!« Helena Bežan
MAMA
»Z zasebno glasbeno šolo Rošer smo zelo zadovoljni. Sin Aljaž rad obiskuje učne lekcije in od njih veliko odnese. Mentor ga zna s svojim pristopom vedno motivirati. Navdušen je tudi nad nastopi katere glasbena šola redno organizira, najraje pa nastopa s harmonikarskim orkestrom glasbene šole Rošer. Če bi se še enkrat odločali, bi za našega otroka spet izbrali glasbeno šolo Rošer.« POGLEJ KAKO IGRAJO NEKATERI NAŠI UČENCI
Blaž, Kaja, Danaja, Tina in Klemen (harmonika)
Klemen in Andraž (harmonika)
Tjaž (harmonika)
Ana (harmonika)
NAJPOGOSTEJŠA VPRAŠANJA
Da se mogoče glede prijave otroka na poskusno urico lažje odločiš,
s teboj delim nekatera najpogostejša vprašanja staršev o učenju harmonike v naši šoli, ki jih pogosto dobivam.
Glej. Tudi sam sem starš in tvoj dvom popolnoma razumem.
Zato v naši šoli vpise otrok časovno ne pogojujemo. To pomeni, da če z otrokom po nekaj tednih ugotovita, da harmonika le ni za vaju, brez težav z učenjem prekineta in od trenutka prekinitve nam ne dolguješ popolnoma nič več.
Ampak ne skrbi preveč …
Kaj takšnega se pri nas zgodi v enem od desetih primerov. 90 % procentov učencev pri učenju harmonike izredno uživa in vaje obiskuje več let.
Pred leti je bil trend takšen, da je starš moral najprej kupiti glasbilo, šele nato je iskal učitelja.
Absolutno je bila to velika investicija (solidne harmonika namreč stanejo od 1500€ naprej), ko še sploh niso vedeli kako bo otroku dejansko šlo.
Danes ponujamo najem harmonik po zelo dostopni ceni. Mesečni strošek za učenje (65€) + najem (50€) bo 115€ v nakup pa boste šli šele, ko boste videli, da otrok ob igranju dejansko uživa in bo to počel dolgoročno.
V kolikor pa vam bo bolj kot nakup harmonike dostopen najem, pa lahko imate harmoniko v najemu kakor dolgo želite.
Predlagam, da se igranje harmonike vnese v dnevno rutino družine.
To pomeni, da je potrebno dnevno vajo uvrstiti na vsakodnevni urnik (približno 30 minut na dan), nič pa ni narobe če se določita dva dneva v tednu, ko otrok harmonike ne igra.
Spoštovanje dnevne rutine bo otroku vneslo splošno disciplino v življenje, saj bo iz praktičnega primera spoznal kako lepo na glasbilu napreduje, če se drži rednega opravljanja vaje.
Menim, da 30 minut dnevno ni prevelik časovni vložek, če si otrok želi igrati, učno uro v naši šoli pa bo moral obiskati le enkrat tedensko.
Pomembno je, da se ob igranju počuti sproščeno in prijetno.
To pomeni, da mora biti prostor, v katerem otrok vadi prezračen, čist, dovolj svetel in pospravljen, da se ne počuti utesnjeno. Imeti mora primerno velik stol, da lahko pri sedenju z nogami seže na tla s celotnimi podplati in notno stojalo.
Prostor za vajo naj ne bo dnevna ali druga soba v kateri v času otrokove vaje ni popolnega miru. Najbolje je, če se lahko otrok med vajo harmonike umakne v svoj prostor, kjer se lahko sprosti in vadbi popolnoma posveti, v kolikor pa to ni možno, pa mu omogočite v času njegove vaje mir, da se lahko zbere, v dnevnem prostoru stanovanja.
Steboj delimo menja naših učencev in njihovih staršev ...
(osebni podatki so morda zaradi varovanja podatkov prekriti)