Juhuhu!
V začetku meseca avgusta smo se razveselili izjemnega dosežka naših učencev, ki so se udeležili tekmovanja Harmonika – World cup 2021, ki je potekal v Kanadi (Toronto).
Zala Praper Šipek je dosegla prvo mesto v starostni skupini do 11 let, Kevin van den Eijnden je v skupni razvrstitvi dosegel odlično drugo mesto, Danaja Grebenc pa je postala absolutna zmagovalka svetovnega pokala 2021.
In odličen rezultat me je vzpodbudil k temu, da napišem zakaj se mi zdi pomembno, da se učenci odločajo za nastope na tekmovanjih. Okoli tega je namreč kar nekaj polemik. Nekateri pravijo, da se glasba ne da ocenjevati in je s tekmovanji ni smiselno povezovati. Spet drugi pravijo, da se s tekmovalnimi repertoarji uničuje ljudskost glasbila. Slišim pa tudi mite kot so, da tekmovanja obiskujejo samo tisti, ki se želijo kititi s pokali in medaljami.
Pa poglejva kakšen je moj pogled na vse to.
Verjetno te zna presenetiti, saj je lovorika tako rekoč zadnja pomembna stvar (čeprav seveda nič ni narobe, če tvojo vitrino v sobi čez čas zasede tudi kakšna lepa nagrada).
Potrebno si je postaviti cilj.
Če si nalijeva “čistega vina” veva, da dokler vadimo zgolj za igranje doma, se veliko katera napaka ne odpravi in s težavo se poglobimo v vse detajle igranja (ritmika, popolnoma pravilen prstni red, dinamika, mehovna tehnika, interpretacija …).
V prvi vrsti torej učence usmerjam k tekmovanjem zato, da si postavimo izziv, ki nas skozi priprave pripelje do bolj kakovostnega igranja harmonike.
In ja …
Ne glede na končni rezultat iz tekmovanja bo znanje, ki ga učenec preko priprav doseže, usvojeno. In to je tisto kar največ šteje.
Disciplina je ključ.
Kot na vseh področjih v življenju je tudi pri igranju harmonike tako. Disciplina pripelje do kvalitete, kondicije in vrhunskega znanja.
In tudi tukaj ni nič drugače.
Dokler vadimo zgolj zase, se nam zdi precej vseeno ali igramo vsak dan ali ne. To drži bolj ali manj za vse učence.
Ko pa vemo, da nas na določen termin čaka nastop pred strokovno žirijo, pa razvijemo občutek odgovornosti, ki nas spodbudi k pogostejši, redni vaji harmonike, ki harmonikarja dvigne na višji nivo igranja.
Pomembno je zaradi tebe in ne zaradi rezultata.
Rek, da je važno sodelovati in ne zmagati drži kot pribito.
Prijavo na tekmovanje torej v prvi vrsti ne narediš zaradi lovorike, temveč zaradi sebe in tvoje osebnostne rasti.
Izkušnje, ki jih med pripravo dobiš te pripeljejo do boljšega igranja, kakovostnega muziciranja, do večje discipliniranosti in okrepi se ti občutek odgovornosti.
In ja …
Vse te vrednote človeku koristijo tudi na drugih področjih v življenju.
Zato je pomembno, da že kot otroci spoznamo, da je pot do doseganja ciljev proces, ki zahteva predanost, disciplino in odgovornost.
In ravno zaradi vsega tega se mi zdi tako super, ko se učenec odloči, da bi se udeležil kakšnega tekmovanja v igranju harmonike.
Ker vem, da bo zaradi tega napredoval in osebnostno zrastel.
Lep poletni pozdrav, tokrat iz Raven na Koroškem 🙂
Klemen
p.s.
V kolikor harmonike še ne igraš pa te mika, ali pa mika tvojega otroka, vaju lepo vabim na popolnoma neobvezujočo in brezplačno poskusno urico, na kateri se bomo spoznali in ugotovili, če je harmonike nekaj, kar bi bilo zate ali za tvojega otroka 🙂
Klikni na gumb spodaj in oddaj prijavo na brezplačen termin.
Branko Borko
UČENEC
"Neizmerno sem hvaležen, da mi omogočajo učenje na diatonični harmoniki. Iz lastnih izkušenj lahko potrdim, da je igranje harmonike prava terapija za zdravje. Mentor mi vedno prisluhne in lepo je, da delajo z vsemi generacijami ljudmi. Sam sem star preko 60 let in jih obiskujem že tretje leto." 
Danijela Gruden
HARMONIKARKA
»Na posvet s Klemnom sem se prijavila čisto iz radovednosti, ker me je zanimalo mnenje nekoga, za katerega vem, da je marsikdo od njegovih učencev postal uspešen prvak na tekmovanjih harmonikarjev in, ker sem sama zelo samokritična in vem, da pri igranju še lahko še izboljšam. Dobila sem konkretne napotke, všeč mi je bil njegov pristop, ter celoten potek srečanja. Navdušena sem bila nad izjemno razlago, ki je zavzemala celoten opis mojega igranja. Hvaležna sem za novo izkušnjo in hkrati presenečena nad malenkostmi, ki polepšajo način igranja.« 
Tanita Brečko
UČENKA
"S poučevanjem mentorja Klemna sem zelo zadovoljna. Poudarek je na natančnosti igranja, tehniki, ritmu, prstnemu redu in vse to je osnova dobrega učenja ter igranja.
Prilagodljivi so glede urnika, izbire skladb, glede na zmožnosti in interesov učencev, kar pa se kaže tudi v številu nagrad in uspehov celotnega Glasbenega centra Rošer, saj spadajo med vodilne v Sloveniji. Na učni uri je vedno dodana tudi velika mera potrpežljivosti, razumevanja in podpore! 🙂 Hvala!" 
Darja in Drago Grebenc
STARŠA
»Z delom mentorja Klemna sva kot starša zelo zadovoljna. V prvi vrsti zato, ker je dober mentor, pedagog in prijatelj. Željam otrok zna prisluhniti, čeprav so včasih te že na meji njihovih zmožnosti (predvsem velja to za Danajo).Otrokom zna svetovati in jih potolažiti. Tudi v primeru padca motivacije ter volje do igranja s pravim pristopom najde rešitev in izhod iz krize. To se kaže tudi v večletnih uspehih učencev Glasbene šole Rošer. Veseli nas tudi, da se lahko z njim o vsaki nejasnosti odkrito pogovorimo in nam je vedno pripravljen prisluhniti in pomagati z raznimi nasveti, ki jih nemalokrat rabimo.« 
Nino Kous
UČENEC
»Zelo sem vesel, da sem se pred nekaj meseci prijavil na posvetovalni klic s Klemnom. Takoj mi je pokazal kaj vse sem počel narobe in kako je treba vaditi. Na jasen in razumljiv način mi je razložil kaj pomeni pravilno basiranje, mehovna tehnika, tempo, in kup drugih stvari, ki jih dober harmonikaš mora poznati. Po mojem mnenju je sodelovati s Klemnom tako, kot če bi pri nogometu imel možnost sodelovati z Messijem ali Ronaldom!« 
Gaja Mlakar
UČENKA
»Moj učitelj v Glasbeni šoli Rošer je zelo zabaven, prijazen, zaupljiv, ga ne bi zamenjala. Pri nas so ure tako zanimive, naučimo se, nato pa se še »hecamo« in smejimo. Osebno grem na vaje zelo rada. Najraje se udeležujem nastopov, najbolj všeč pa so mi nastopi z harmonikarskim orkestrom Glasbene šole Rošer. Vsi nas tako lepo pohvalijo in tako ploskajo, da kar ne moremo nehati igrati.« 
Helena Bežan
MAMA
»Z zasebno glasbeno šolo Rošer smo zelo zadovoljni. Sin Aljaž rad obiskuje učne lekcije in od njih veliko odnese. Mentor ga zna s svojim pristopom vedno motivirati. Navdušen je tudi nad nastopi katere glasbena šola redno organizira, najraje pa nastopa s harmonikarskim orkestrom glasbene šole Rošer. Če bi se še enkrat odločali, bi za našega otroka spet izbrali glasbeno šolo Rošer.« 
Danaja Grebenc
Mladinska svetovna prvakinja v igranju na diatonično harmoniko
Tina Kalajžič
Absolutna evropska prvakinja v igranju na diatonično harmoniko
Marko Gostenčnik
Absolutni evropski prvak v igranju na diatonično harmoniko
Blaž Potočnik
Absolutni zmagovalec Mednarodnega tekmovanja Avsenik
Kaja Završnik
Absolutna zmagovalka Mednarodnega tekmovanja Slak
Dejan Pečnik
Mladinski svetovni podprvak
Blaž Jamnikar Pukl
Absolutni zmagovalec Zlate harmonike Ljubečne
Martin Golič
Absolutni zmagovalec Zlate harmonike Ljubečne